Skip to main content
21 září, 2022

Nejčastější chyby manažerů v komunikaci

21 září, 2022

Co by měl umět správný manažer? Stanovovat cíle, řešit aktuální úkoly, analyzovat problémy či dohlížet na plnění plánu… V záplavě povinností se ale může stát, že zapomene na jednu klíčovou oblast, která výrazně ovlivňuje pracovní výkon a spokojenost zaměstnanců – správnou komunikaci. Jaké chyby se v komunikaci manažerů často objevují a jak je lze vyřešit?

1. Nedostatečná komunikace a pramenící nejistota

V komunikaci je obzvlášť důležité, aby měli zaměstnanci jasno v tom, co a jak se bude dít. Pokud například dojde k nějaké nečekané události na pracovišti, je manažer tím, kdo by je měl informovat, a to takovým způsobem, aby každý sdělení porozuměl. Proto buďte na takovou situaci vždy připraveni a pomozte svým podřízeným, aby měli ve všem jasno a nemuseli si domýšlet co by kdyby.

2. Nevhodně zvolený typ komunikace

Pokud v dnešní době nejste online, jako byste ani nebyli. Tento trend se rozrůstá i na poli interní komunikace, a to v podobě komunikačních portálů. A není divu – nabízí totiž spoustu výhod a možností. Jakých?

  • Rychlé a jednoduché použití
  • Zjednodušení procesu adaptace zaměstnance
  • Zpětná vazba snadno a rychle
  • Všechny informace na jednom místě

Digitální interní komunikace se nemusíte obávat. Přinese vám totiž samé výhody a vaši mnohdy komplikovanou a zamotanou komunikaci, která se často zvrtne v šíření poplašných zpráv napříč firmou, učiní efektivnější a pro zaměstnance srozumitelnější.

3. Nedostáváte informace ke všem (nebo těm správným) zaměstnancům

Pokud nevyužíváte kvalitní nástroj k interní komunikaci, nejspíš se dopouštíte i této chyby – a to neschopnosti dostat informace ke všem zaměstnancům. Stejně jako u předchozího bodu se jedná o problém, který dokáže vyřešit komunikační portál.

Díky funkci cílení můžete v portálu Plusco posílat novinky a důležitá sdělení buď všem nebo konkrétním skupinám zaměstnanců. Snadno tak obeznámíte jednotlivá pracovní oddělení o všem, co by měla vědět.

4. Nezajímá vás názor zaměstnanců nebo dostatečně neprojevujete zájem

Zpětná vazba by měla hrát důležitou roli ve vašem vztahu se zaměstnanci. Pro vaše podřízené představuje způsob, díky kterému zjistí, jak si v práci vedou. Vaše postřehy pro ně tak mohou být motivací a hnacím motorem pro lepší pracovní výsledky. Tento přístup by měl ale fungovat oboustranně – aby se vaše firma neustále zlepšovala, měli byste i vy brát na zřetel zpětnou vazbu od svých zaměstnanců.

Dejte jim proto najevo, že vám na jejich názoru záleží. Využít můžete například modul Dotazníky, kde lze vytvářet rozsáhlé průzkumy spokojenosti nebo jednoduché ankety. Určit si navíc můžete to, zda dostanete odpovědi anonymně, nebo pod jmény svých zaměstnanců.

Pokud budete svým zaměstnancům dodávat dostatek informací a navíc s nimi budete jednat přívětivě, zajistíte si jejich spokojenost a motivovanost. A o to by mělo jít úspěšné firmě především.

Zaujal vás komunikační portál Plusco? Vyzkoušejte si ho zdarma!