Skip to main content
13 dubna, 2022

Beze strachu za digitální interní komunikací

13 dubna, 2022

Ať už si chcete přečíst nové číslo svého oblíbeného magazínu nebo si koupit něco na sebe, v každém případě zamíříte na internet. Online je dnes zkrátka všechno, a to včetně komunikace. Poslední dobou se tak rozrůstají komunikační portály, které firmám usnadňují interní komunikaci se zaměstnanci. Jak to funguje a proč není důvod k obavám?

Snadno a rychle

Jednou z nejvýraznějších výhod digitální komunikace je rychlost a jednoduchost, se kterou lze předávat zaměstnancům důležité informace. Obzvlášť pokud vaše firma čítá několik stovek zaměstnanců, při jejichž osobním informování byste si prošoupali podrážky. Skrze komunikační portál stačí pár kliků a během několika vteřin se všem zaměstnancům objeví notifikace o nové aktualitě, jako je tomu například v našem portálu Plusco. Novinky můžete směřovat na vybrané skupiny zaměstnanců, a tak se ke každému dostane to, co právě potřebuje vědět.

Nalodění nových zaměstnanců

Nové prostředí v práci může být pro firemní nováčky matoucí a nepřehledné, což jim může ubírat na motivaci a spokojenosti. Komunikační portál proces adaptace výrazně zjednoduší. Nový zaměstnanec totiž ví, kde všechny informace najde. V Pluscu navíc díky modulu „Kontakty“ zjistí, kdo je za co zodpovědný, a může se s danou osobou díky přítomnému telefonnímu číslu a e-mailu hned spojit. Tím končí zdlouhavá tichá pošta po celé firmě a požadavek nováčka tak zamíří přímo k zodpovědné osobě.

Komunikační portál je pro všechny

A tím myslíme opravdu pro všechny! V každé firmě se ale mohou objevit z komunikačního portálu obavy. Jaké?

Co když se ke mně informace nedostanou?

Zaměstnanec na dělnické pozici nepracuje s počítačem, nemá tedy čas se do portálu přihlašovat, aby si novinky vyhledal. Tato obava je pochopitelná, ale naštěstí zbytečná. Komunikační portál Plusco má totiž také svou mobilní aplikaci, která uživatele pomocí notifikace na případné aktuality upozorní. Nikomu tak nic důležitého neuteče, ani když má zrovna plné ruce práce.

Velká míra zahraničních zaměstnanců

Ve firmách s velkým množstvím zahraničních pracovníků může panovat obava, že je komunikační portál pouze v češtině, a tak bude pro nezanedbatelné procento zaměstnanců nesrozumitelný. Ani to ale není překážkou – díky možnosti automatických překladů Plusco využijí i zaměstnanci různých národností.

Zpětná vazba

Digitální interní komunikace vám pomůže také se zpětnou vazbou od zaměstnanců. Díky dotazníkům můžete od konkrétních skupin zjistit jejich názory, a to jak anonymně, tak jmenovitě. Záleží pouze na vás a vašich konkrétních potřebách. Nováčkům tak například můžete posílat pravidelné dotazníky ohledně jejich spokojenosti s adaptačním procesem a jednoduše tak můžete zjistit, co byste mohli zlepšit.

Nenechte si digitalizaci stoupnout do hlavy

Digitální komunikace samozřejmě není jenom procházka růžovým sadem. Při uchovávání dat v komunikačním portálu dávejte pozor na jejich ochranu a GDPR. Užitečné je, pokud určíte ve firmě osobu, která bude mít tuto problematiku v malíku a celý proces digitalizace pohlídá.

Nezapomínejte: stále jsme lidé

Při vší digitální parádě ale nezapomínejte na to, že jsme především lidé, a proto vyžadujeme osobní kontakt. V každé firmě se objeví zaměstnanci, kterým není online komunikace blízká a není pro ně jednoduché se adaptovat. Pokud si všimnete, že má někdo s digitalizací problém, domluvte si s ním schůzku a fungování portálu mu vysvětlete. Možná v něm díky tomu spatří výhody, které si doposud neuvědomoval.

Osobní kontakt ale nezanedbávejte ani s ostatními zaměstnanci. Pokud uvidí z vaší strany zájem, nebudou se cítit přehlížení a zvýší se jejich motivace a spokojenost v práci. A to je přeci to, o co každé prosperující firmě jde především.

Rádi byste zjistili více o digitalizaci interní komunikace přímo ve Vaší firmě? Obraťte se na nás!