Skip to main content
04 listopadu, 2022

Plusco News #3 – HR tipy a novinky

04 listopadu, 2022

Hlásíme se se třetím číslem našich Plusco News! Dnes se podíváme na to, jak interní komunikace ovlivňuje angažovanost zaměstnanců, jak zaměstnancům zjednodušit přístup ke všem osobním informacím nebo jak je důležité vyhodnocovat data v interní komunikaci. Příjemné počtení 🙂

O čem si dnes v Plusco News přečtete?

Jak interní komunikace ovlivňuje angažovanost zaměstnanců

Stále více firem aktivně řeší firemní kulturu, motivaci a spokojenost zaměstnanců, nebo firemní hodnoty. Ať už je primárním motorem snaha o rozvoj firmy nebo zabránit velké fluktuaci, určitě jde o krok správným směrem. Jak se ale taková firemní kultura tvoří, kdo ji ovlivňuje a jak ji změnit? Co nejvíce ovlivňuje motivaci lidí?

Zjednodušte zaměstnancům přístup ke všem osobním informacím

Když se vás někdo zeptá, kolik vám zbývá do konce roku dovolené nebo kolik máte aktuálně přesčasů, obvykle tyto informace nemáte po ruce. Možná ani nevíte, kde byste je hledali. S moderní komunikační a zaměstnaneckou aplikací Plusco ale může mít každý zaměstnanec podobné informace vždy po ruce.

Co neměříme, nemůžeme zlepšovat aneb data v interní komunikaci

Představte si, že jste právě ve firmě na společnou nástěnku umístili leták s důležitou informací. Váš úmysl je jasný: chcete, aby si sdělení přečetlo co největší množství lidí. Jak ale zjistíte výsledek svého snažení, aniž byste museli celý den sedět naproti nástěnce a počítat, kolik zaměstnanců se před letákem zastaví? Efektivní cestou je digitalizace interní komunikace. Proč se vyplatí nahradit korkovou nástěnku za tu internetovou?


Jak interní komunikace ovlivňuje angažovanost zaměstnanců

Stále více firem aktivně řeší firemní kulturu, motivaci a spokojenost zaměstnanců, nebo firemní hodnoty. Ať už je primárním motorem snaha o rozvoj firmy nebo zabránit velké fluktuaci, určitě jde o krok správným směrem. Nejen výzkumy, ale i zkušenost nám ukazuje, že investice do firemní kultury a angažovanosti zaměstnanců přináší firmám nemalé úspory, vyšší produktivitu lidí a lepší obchodní výsledky. 

Jak se ale taková firemní kultura tvoří, kdo ji ovlivňuje a jak ji změnit? Co nejvíce ovlivňuje motivaci lidí? Kde začít? Klíčovou roli hraje komunikace. Cokoli se ve firmě děje, cokoli pro zaměstnance děláte nebo od nich očekáváte, vždy platí, že pokud to není dobře komunikováno, jakoby se to nestalo. Představte si, že zavedete nový benefit, ale polovina lidí o něm neví. Co když jste dostali klíčovou zakázku, ale vaši lidé si neuvědomují, jak důležitá pro budoucnost firmy je?

Jak důležitá je komunikace pro úspěch ve vašich obchodních aktivitách? Zásadní. Jak důležitá je komunikace s klienty v zákaznickém servisu? Zásadní. To si uvědomuje většina vrcholových manažerů. Jak důležitá je ale firemní komunikace pro spokojenost a angažovanost zaměstnanců? ZÁSADNÍ! Odpovídají tomu vaše firemní priority?

Uvědomujeme si, že vztah zaměstnanec – zaměstnavatel má mnoho společných rysů se vztahem klient – dodavatel. Díky tomu jsme získali jednu z našich prvních zakázek v oblasti interní komunikace. Dívali jsme se na zaměstnance jako na zákazníky. Chceme-li, aby neodcházeli a byli spokojeni, je tento přístup nezbytný

Firemní komunikace by podle nás měla být:

  • Otevřená – informujte zaměstnance o dění ve firmě, ať už jsou zprávy dobré nebo špatné. Lidé chtějí vědět, co se kolem nich děje, čeho jsou součástí a jaká je jejich role ve firmě. 
  • Srozumitelná – snažte se i složité věci překládat do podoby, které budou vaši zaměstnanci rozumět.
  • Oboustranná – nezapomínejte dát prostor zaměstnancům vyjádřit svůj názor nebo se zapojit do rozhodování. 
  • Spojující – dejte lidem prostor tvořit uvnitř firmu komunitu. Ať už je to možnost plánovat společnou jízdu do práce nebo prodat/koupit něco od kolegů, všechny tyto příležitosti tvoří přidanou hodnotu, kterou vaši zaměstnanci = zákazníci ocení. 

Až budete přemýšlet o výkonu vaší firmy, firemní kultuře nebo motivaci zaměstnanců, zkuste se podívat na to, jak vypadá vaše komunikace se zaměstnanci. Často totiž právě ona odráží celkový stav ve firmě.  


Zjednodušte zaměstnancům přístup ke všem osobním informacím

Když se vás někdo zeptá, kolik vám zbývá do konce roku dovolené, kolik máte aktuálně přesčasů nebo k jakému datu jste podepsali poslední mzdový výměr, obvykle tyto informace nemáte po ruce. Možná ani nevíte, kde byste je hledali. S moderní komunikační a zaměstnaneckou aplikací Plusco ale může mít každý zaměstnanec podobné informace vždy po ruce

V aplikaci jim můžete vytvořit osobní zónu, kde najdou třeba pracovně-právní dokumenty, výplatní pásky, rozpis směn, přehled o přesčasech, čerpané dovolené, délce zaměstnání, čerpaných benefitech apod. 

Pokud zaměstnancům všechny tyto informace zpřístupníme a budou je mít v aplikaci, výrazně se sníží množství dotazů, které zaměstnanci obvykle směřují na HR oddělení nebo svého nadřízeného. Šetříme tak čas a samozřejmě i peníze lidí, kteří na podobné dotazy odpovídají.  

Jestliže aplikaci propojíte s vašimi HR systémy (např. docházkový, benefitní apod.), informace se budou do aplikace dostávat automaticky a zaměstnanec je bude mít vždy aktuální. A to všechno bez nutnosti data manuálně zadávat nebo aktualizovat. 


Co neměříme, nemůžeme zlepšovat aneb data v interní komunikaci

Představte si, že jste právě ve firmě na společnou nástěnku umístili leták s důležitou informací. Váš úmysl je jasný: chcete, aby si sdělení přečetlo co největší množství lidí. Jak ale zjistíte výsledek svého snažení, aniž byste museli celý den sedět naproti nástěnce a počítat, kolik zaměstnanců se před letákem zastaví? Efektivní cestou je digitalizace interní komunikace. Proč se vyplatí nahradit korkovou nástěnku za tu internetovou?

Webová analytika není jen záležitostí e-shopů

S měřením návštěvnosti a akcí na internetových obchodech se setkáváme dnes a denně. Nicméně stejně jako chce prodejce znát reálný zájem o jeho zboží, chcete i vy znát reálné zapojení vašich zaměstnanců. S tím vám pomůže právě digitální interní komunikace, kdy díky analytice zjistíte nespočet informací o zájmech vašich zaměstnanců.

Kdy, co a pro koho

U nástrojů digitální interní komunikace můžete sledovat hned několik metrik. Počet stažení aplikace, návštěvnost v různém časovém horizontu, nejčastější denní dobu návštěv nebo jaký příspěvek je nejvíce čtený. Díky těmto statistikám budete schopni určit, jaká témata jsou u vašich zaměstnanců nejvíce oblíbená nebo kdy je nejefektivnější nová sdělení do komunikačního portálu nahrávat.

Frekvence a přizpůsobování

Pravidelnost vyhodnocování je velmi důležitá. Mějte přitom na paměti, že se čísla mohou měnit vlivem aktuálních okolností a nemusí se jednat o dlouhodobý trend. Například pokud je zrovna státní svátek, období dovolených nebo je venku prostě jenom krásné počasí, je pokles návštěvnosti logický.

Výsledná čísla vám dají najevo, na čem byste měli zapracovat nebo naopak, co děláte správně. Pokud je například počet stažení mobilní aplikace moc nízký, musíte zabrat v propagaci ve firmě. Měl váš článek s tipy na zlepšení firemních prostor rekordní počet reakcí? V tom případě je právě tohle ta správná cesta k obsahu, který vaše zaměstnance zaujme.

Jedno je tedy jisté – data a schopnost je vyhodnocovat jsou pro efektivitu vaší interní komunikace obrovským přínosem. Protože jak se říká: co neměříme, nemůžeme zlepšovat.