Skip to main content
06 října, 2022

Plusco News #2 – HR tipy a novinky

06 října, 2022

Hlásíme se Vám s druhým číslem našich Plusco News! Dnes se podíváme na to, jak získat zpětnou vazbu na úrovni celé firmy, jak se dá využít modul Směny nebo proč se (ne)pouštět do vývoje vlastní firemní aplikace.
Přejeme příjemné počtení 🙂

O čem si dnes v Plusco News přečtete?

Rychlá zpětná vazba od zaměstnanců

Zpětná vazba je velmi užitečná, a to v jakékoliv formě. Pomáhá nám (a věcem kolem nás) být lepšími a posunout se vpřed. Na osobní úrovni je její získání či poskytnutí poměrně jednoduché. Co když ale chceme získat zpětnou vazbu na úrovni celé firmy? Jak a kdy je nejvhodnější zjišťovat názor zaměstnanců?

Modul Směny

Pracují vaši zaměstnanci ve směnném provozu? Dochází v plánu směn ke změnám a je pro vás obtížné o těchto změnách informovat zaměstnance a vedoucí? Tak právě pro vás jsme vytvořili modul Směny.

Hotové řešení vs. vyvíjení vlastní firemní aplikace – Proč se do vývoje nepouštět na vlastní pěst?

O výhodách digitalizace interní komunikace už jste určitě četli a slyšeli hodně. Abyste je ale mohli využít na maximum, musíte mít k dispozici ten správný nástroj, který vám jednoduchou a zároveň efektivní interní komunikaci zajistí. Jaké máte možnosti?


Rychlá zpětná vazba od zaměstnanců – kdy se může hodit a jak ji získat

Zpětná vazba je velmi užitečná, a to v jakékoliv formě. Pomáhá nám (a věcem kolem nás) být lepšími a posunout se vpřed. Na osobní úrovni je její získání či poskytnutí poměrně jednoduché. Co když ale chceme získat zpětnou vazbu na úrovni celé firmy? Jak a kdy je nejvhodnější zjišťovat názor zaměstnanců?

V případě, že máte více než 100 zaměstnanců, jsou průzkumy či dotazníková šetření tou nejefektivnější cestou, jak od nich získat informace. Nejčastěji je možné se setkat s “velkými” průzkumy spokojenosti a motivace zaměstnanců. Ty nám sice dokážou strukturovanou formou zmapovat nejdůležitější oblasti jako je spokojenost s firemní benefity, pracovními podmínkami, manažerským vedením či osobním rozvojem, jsou ale časově poměrně náročné. Jejich příprava, realizace a vyhodnocení mohou zabrat týdny i měsíce, a tak se do nich firmy pouští obvykle maximálně jednou za rok, někdy každý druhý rok. Co ale mezi tím? Znamená to, že nás v mezidobí názor zaměstnanců nezajímá?

Každý průzkum nám umožňuje nejen získat cenná data od zaměstnanců, ale také dává zúčastněným prostor vyjádřit svůj názor a v některých případech také možnost o něčem rozhodnout. Řešíte dodavatele stravování, výzdobu na pracovišti nebo téma vánočního večírku? Proč nenechat rozhodnout zaměstnance? Zapojíte je tím do firemního dění, přesunete na ně odpovědnost a předejdete mnoha dotazům a negativním reakcím. 

Možnost zapojit se do rozhodování a vyjádřit svůj názor podstatně mění firemní kulturu. Zaměstnanci tím dáváte možnost mít aktivní roli a nestavíte ho do role pasivního přijímače cizích rozhodnutí. Čím větší firmu ale máte, tím více musíte přemýšlet nad tím, kdy, jak a jak často získávat od zaměstnanců zpětnou vazbu. I tady platí všeho s mírou. Jak to tedy udělat, abyste mohli průběžně získávat zpětnou vazbu a zaměstnanci se vám pravidelně do průzkumů zapojovali?

Máme pro vás tři důležité zásady:

  • Počet otázek
    Pokud chcete několikrát v průběhu roku formou dotazníku zjišťovat náladu nebo názor vašich zaměstnanců, minimalizujte počet otázek.  Většina průzkumů by měla mít maximálně 2-3 otázky. Často si vystačíme s jedinou otázkou: např. Jak jste byli dnes spokojeni s obědem v naší jídelně? Zaměstnanci jsou ochotni odpovídat pouze v případě, že jim to zabere minimum času.
  • Forma dotazníku a jeho uživatelská přívětivost
    Čím jednodušší, přehlednější a uživatelsky přívětivější dotazník je, tím lépe. I ve výrobních firmách má dnes 97% zaměstnanců chytrý mobilní telefon, nejrychlejší a nejefektivnější tedy je této skutečnosti využít.
  • Komunikujte výsledky a akce
    Chcete-li, aby vám celý proces získávání zpětné vazby efektivně fungoval, nezapomínejte zaměstnance informovat o výsledcích dotazníkového šetření a o následných krocích. Není nic více frustrujícího než situace, kdy se s poskytnutou zpětnou vazbu vůbec nepracuje.

Než se do průzkumu pustíte…

V dnešní době se hodně mluví o digitalizaci HR procesů, a tak se na trhu objevuje nepřeberné množství aplikací pro tuto oblast, ať už jde o benefity, docházku, personální dokumenty, doporučování zaměstnanců nebo firemní chat. Pokud nechcete zahltit sebe ani své podřízené, vybírejte chytře. Ideální je mít jednu aplikaci, která je pro zaměstnance bránou do firemního života a najdou v ní vše, co mohu potřebovat. A to jak formou odkazu, tak prokliku do dalších systémů. Přesně takovou aplikací je zaměstnanecký portál Plusco

Plusco umožňuje mimo jiné vytvářet jak krátké a rychlé dotazníky, tak i komplexní průzkumy spokojenosti. Nepotřebujete tedy pro průzkumy implementovat a spravovat další systém, ale využijete aplikaci, která vám nabízí všechny funkce, které si můžete pro komunikaci se zaměstnanci přát.


Modul Směny

Pracují vaši zaměstnanci ve směnném provozu? Dochází v plánu směn ke změnám a je pro vás obtížné o těchto změnách informovat zaměstnance a vedoucí? Tak právě pro vás jsme vytvořili modul Směny. 

Naplánovat směny je jedna věc, ale pokud vám někdo onemocní, nepřijede materiál potřebný k výrobě nebo musíte provoz některé z výrobních linek nečekaně omezit, znamená to, že původní plán směn je potřeba upravit. Čím častěji tyto změny zažíváte, tím obtížnější plánování směn může být. Udržovat všechny informace pouze v excelu a o každé úpravě informovat všechny, kterých se to týká, je nadlidský výkon. 

Díky aplikaci Plusco a modulu Směny se můžete všech těchto problémů zbavit. V aplikaci jednoduše upravíte směnu podle potřeby a všichni zaměstnanci a vedoucí se o tom včas dozví. Úpravu přitom může udělat kdokoliv, kdo k tomu dostane oprávnění. Všichni zaměstnanci v aplikaci Plusco uvidí vždy aktuální informace o tom, na jakou směnu přijít, na které lince  či hale budou pracovat a s jakým vedoucím. 

Aplikace Plusco tak velmi přehlednou formou poskytuje informace nejen zaměstnancům, ale i vedoucím či mistrům. Pokus se u vás složení týmů na směnách mění, je pro mistry důležité  včas vědět, kolik lidí a kdo přesně na směnu přijde. S modulem směny už to nebudete muset nikdy řešit. 


Hotové řešení vs. vyvíjení vlastní firemní aplikace – proč se do vývoje (ne)pouštět na vlastní pěst?

O výhodách digitalizace interní komunikace už jste určitě četli a slyšeli hodně. Abyste je ale mohli využít na maximum, musíte mít k dispozici ten správný nástroj, který vám jednoduchou a zároveň efektivní interní komunikaci zajistí. Jaké máte možnosti?

Skvělá aplikace = skvělá komunikace

Když se zamyslíte nad svou vysněnou firemní aplikací, zřejmě vás napadnou následující body: aby byla přehledná, obsahovala všechny podstatné informace, spojovala několik důležitých funkcí dohromady, ale také aby odpovídala firemnímu brandu. Zkrátka aby ji ocenilo nejen vedení, ale také zaměstnanci.

Získat takový produkt ale není samo sebou. Někdo ho samozřejmě musí vytvořit. Otázkou ovšem je, kdo.

Vytvoření vlastní aplikace

Možná vás hned napadne, že nejlepší způsob, jak vlastnit takovou vysněnou aplikaci, je ji interně vyvinout. Nicméně než se pustíte do realizace, je důležité se důkladně připravit a promyslet si, co takový vývoj obnáší…

Největší bariérou mezi vámi a skvělou vlastní aplikací budou náklady. Ty jsou totiž velmi vysoké, a tak je nutné zvážit, zda by vám nechyběly jinde. Nesmíte také zapomínat na fakt, že tyto vstupní náklady nejsou vše. Aplikaci je samozřejmě nutné neustále aktualizovat, aby stále přinášela to, co očekáváte a k tomu něco navíc. S tím se pojí alokace lidí, kteří se o hladký chod a další úpravy aplikace budou starat. Pokud navíc chcete vyvíjet vlastní řešení, budete muset vše udělat od píky, což znamená ještě větší (nejen) časovou investici.

Hotové řešení se vyplatí…

Břímě v podobě vytvoření vyhovující aplikace ale nemusíte nést vy sami. Na trhu existují taková hotová řešení, která dokážou vyhovět nárokům a požadavkům každé firmy. Co mohou nabídnout?

  •  Řešení technických problémů. V případě, že se něco pokazí, se nemusíte obávat času a nervů ztracených nad hledáním řešení a nad opravou systému. Vše zajistí zprostředkovatel aplikace.
  • Aktualizace snadno a rychle. Udržování chodu aplikace zkrátka nestojí na vás, a tak se pravidelně dočkáte nových funkcí a možností
  • Kompromisů se bát nemusíte. Nebudete je totiž muset vůbec dělat – i hotové aplikace vám mohou nabídnout všechny funkce, které si u ideálního komunikačního nástroje představujete.

Individuální potřeby firmy? Není problém.

Obavy, že se budete muset někomu a něčemu přizpůsobit, jsou logické. U naší aplikace na digitální interní komunikaci Plusco ale zbytečné. Můžete si ho totiž upravit podle vašich představ, a to na vícero úrovních.

Jednou z nich jsou moduly, které chcete využívat. A že je z čeho vybírat. Používáte další externí aplikace? Můžete je napojit do Plusca a mít tak vše máte dostupné na jednom místě, a to v cloudu i on premise variantě.

Pro zachování firemního brandu jsou důležité i barvy, logo či vkusný design. Přizpůsobovat se nemusíte ani na úrovni vzhledu firemního nástroje. Plusco bude totiž takové, jaké si ho budete přát, a tak bude odpovídat požadavkům vaší firmy.

A skutečnost, že je Plusco dostupné v desktopové verzi a zároveň jako mobilní aplikace zaručí, že se důležité informace dostanou opravdu ke každému. A o to by mělo jít v interní komunikaci především.