Skip to main content
24 února, 2022

Naloďte úspěšně nové zaměstnance s komunitním portálem

24 února, 2022

Do práce k vám nastoupí nový kolega. Je plný motivace a energie a těší se na novou pracovní příležitost, která ho obohatí. Aby mělo ale jeho nadšení dlouhé trvání, musí dostat to, co od nového zaměstnání očekává. Proto je onboarding velmi důležitý a neměli byste ho brát na lehkou váhu.

Opravdu to tak hoří?

Málokdo ví, že právě špatně provedený onboarding patří k nejčastějším důvodům pro odchod zaměstnanců z firem. Mohou ztratit motivaci a chuť do práce, pokud prvních několik dnů nezažívají to, co od nové práce čekali. První měsíce jsou totiž stěžejní – až 31 % lidí práci opustí během prvního půl roku. Jak na to, abyste si nové tváře v práci udrželi a nemuseli se s nimi po několika měsících loučit?

Komunitní portál jako efektivní nástroj pro zvládnutí onboardingu

Moderním řešením onboardingu může být komunitní portál. Díky velkému množství funkcí, které nabízí, zajistí hladké zapadnutí nového zaměstnance do týmu a pomůže mu se v prvních měsících rychle a snadno zorientovat. Pojďme si ukázat, jak lze využít v onboardingu náš komunitní portál Plusco.

Komunikace, komunikace, komunikace!

Efektivita onboardingu často upadá na komunikaci. Každý zaměstnanec, ať už je v práci měsíc nebo rok, chce mít přehled o tom, co se ve firmě děje. Pro tento účel je na Pluscu vytvořený modul Zprávy a novinky – tam zaměstnanec najde aktuální informace, které by mu neměly uniknout. Může si také najít starší články, díky kterým si udělá představu, co se ve firmě poslední týdny a měsíce dělo, a do jakého prostředí nastupuje.
Dále by měl mít zaměstnanec přehled o důležitých termínech, jako je například školení či firemní akce. To mu zajistí modul Kalendář. Dostupné by měly být také aktuální verze důležitých firemních dokumentů, které mají v Pluscu též vlastní modul.

Kolega či nadřízený aneb kdo je kdo

Důležitým krokem je také osvojení si znalosti lidí a jejich funkcí ve firmě. Ideální je mít přístupný seznam všech zaměstnanců, jejich pozic a kontaktů na ně. Tak, jak to nabízí modul Kontakty. Zde si může nováček udělat představu o tom, kdo je kdo, a v případě potřeby rovnou dané osobě zatelefonovat. Za tímto účelem lze také využít modul Organizační struktura, kde jsou vyobrazeny všechny pracovní vztahy na pracovišti.

Nezapomínejte na oboustrannou zpětnou vazbu!

„Dělám to takhle správně? Neočekává se ode mě něco víc?“ To jsou otázky, které nováčky trápí a firmy na to občas zapomínají. Ulehčete novému členovi týmu a zeptejte se ho na jeho názory, obavy a pocity. I v tomto případě vám komunitní portál může pomoci, a to modulem Dotazníky.
Stejně jako ostatní moduly, mohou i dotazníky být cíleny na vybranou skupinu zaměstnanců – v tomto případě pouze na nové členy. Můžete si naplánovat hned několik dotazníků s časovým rozestupem. Ptejte se na otázky jako: Nechybí vám něco? Jak se vám pracuje s vašimi kolegy? Baví vás nová práce a splňuje vaše očekávání? Máte motivaci ve firmě zůstat i po zkušebním období?
Pokud víte, co cítí zaměstnanec, dejte mu nazpátek vědět, co cítíte vy. Ztotožňujete se s jeho názory? Vyhovují vám jeho pracovní výsledky? Myslete na již omílanou komunikaci a jednejte se svým zaměstnancem empaticky a upřímně.