Skip to main content
13 března, 2023

Jaké informace chtějí vaši zaměstnanci?

13 března, 2023

V článcích o interní komunikaci se obvykle dočtete, co všechno byste zaměstnancům měli komunikovat. Nejčastěji se přitom skloňují pojmy jako hodnoty, vize, strategie nebo cíle. Ano, to všechno pomáhá lidem vnímat o co firmě jde a lépe se s ní identifikovat. Proti tomu asi nelze mít námitky. Pokud ale chcete budovat a posílit vztah mezi firmou a zaměstnanci, nestačí se jen zabývat tím, co chce nebo by měla komunikovat firma. Stejně důležitá je i otázka, co chce zaměstnanec. Víte, jaké informace chtějí vaši lidé? Co je zajímá? Co je pro ně důležité?

Ať už pro interní komunikaci používáte intranet, časopis, nástěnky nebo aplikaci, je důležité vědět, jaké informace zaměstnance zajímají. Moderní, barevná nebo zábavná forma nikdy nezachrání nudný obsah. Nehledejte obecné poučky a názory, chcete-li vědět, co vaše lidi zajímá, zeptejte se jich. Každá firma má specifický ekosystém a co platí v jedné firmě nemusí platit u nás

Jak zjistíte, co právě vaše lidi zajímá

Chcete-li vědět, jaký obsah by právě po vaše lidi byl atraktivní a také užitečný, existuje celá řada způsobů, jak to zjistit. Některé jsou časově a někdy i finančně náročné, jiné vás mohou stát jen pár minut. Pojďme se na některé z nich podívat

Workshop

Chcete-li získat komplexní přehled o tom, jaký obsah sdílet, vhodným řešením je workshop se zaměstnanci. Vyberte zástupce jednotlivých oddělení napříč organizační strukturou a v rámci společné diskuse dejte dohromady nejdůležitější oblasti a témata, která by v komunikaci neměla chybět. Pokud si na řízení takového workshopu netroufáte, přizvěte externího facilitátora, a to nejlépe takového, který už má zkušenosti s interní komunikací.

Audit interní komunikace

Pokud cítíte, že potřebujete řešit nejen obsah, ale také formu komunikace, sdílení informací či vztahy ve firmě, bude pro vás vhodnou cestou audit interní komunikace. Ten vám pomůže zmapovat aktuální stav a současně bude jeho výsledkem i plán pro zefektivnění komunikace a spolupráce ve vaší společnosti. Správně provedený audit vhodně zapojí zaměstnance napříč firmou a motivuje je ke společné změně interní komunikace. 

Neformální rozhovor třeba u kávovaru

Nemáte-li prostor pro systematické zjišťování potřeb vašich zaměstnanců, využijte neformální setkání ke krátkému rozhovoru. Někdy stačí pár vět v kuchyňce u kávovaru, v jídelně u oběda nebo po cestě na autobus. Ptejte se, co se lidem líbilo v posledním vydání firemního časopisu, jaké informaci by potřebovali, co si chtějí přečíst příště. Krátký neformální rozhovor je určitě lepší než tvořit obsah komunikace pouze podle našich představ.  

Analytická data

Máte-li už nyní digitální formu komunikace, nejjednodušší cestou je podívat se na statistické údaje o návštěvnosti, počtu zhlédnutí zpráv nebo času stráveného u určitého obsahu. Na základě toho se můžete více zaměřit na obsah, který byl v minulých obdobích úspěšný. Nevýhodou je, že pokud vám určité informace v komunikaci chybí, statistiky je neodhalí.

Ať už zvolíte jakoukoliv cestu (nebo kombinaci více cest), věříme, že získáte nový pohled na zajímavý a užitečný obsah. Interní komunikace totiž může fungovat jen tehdy, pokud slouží firmě i lidem.