Skip to main content
10 prosince, 2025

Revoluce v interní komunikaci: Společnost Yusen Logistics (Czech) vsadila na platformu Plusco

10 prosince, 2025

Logistická společnost Yusen Logistics (Czech) s.r.o. zaměstnává v České republice a na Slovensku více než 670 lidí. A právě pro ně se rozhodla zavést jednotnou komunikační platformu. Aplikace YusApp ve vizuálním stylu a názvu klienta na platformě Plusco byla v ostrém provozu spuštěna na všech pobočkách v prosinci 2024.

O tom, proč byla tato změna pro firmu doslova revoluční, jak probíhala implementace a jak aplikaci zaměstnanci přijali, jsme si povídali s Martinem Slukou, Internal Communication and Training Managerem ve společnosti Yusen Logistics (Czech).

YUSEN LOGISTICS (CZECH):
Počet zaměstnanců: kolem 670

Společnost Yusen Logistics byla založena v roce 1955 v Japonsku a patří mezi světové lídry v oblasti logistiky. Zaměstnává více než 25 000 lidí a působí ve 46 zemích, kde provozuje na 748 poboček. Na globální úrovni poskytuje svým zákazníkům komplexní logistická řešení zahrnující mezinárodní spedici – pozemní, námořní, železniční, leteckou i intermodální přepravu, ale také celní služby, kontraktní logistiku či optimalizaci a řízení dodavatelských řetězců.

V České republice a na Slovensku má celkem 10 poboček a zaměstnává na 670 osob.

Martin Sluka
Internal Communication & Training Manager Yusen Logistics (Czech) s.r.o.

Martin dlouhodobě působí v oblasti interní komunikace a vzdělávání. V Yusen Logistics má na starosti rozvoj komunikačních procesů, employer branding a budování firemní kultury.

Pod jeho vedením firma zavedla jednotnou zaměstnaneckou aplikaci na platformě Plusco, která sjednotila komunikaci pro více než 670 zaměstnanců napříč Českem a Slovenskem. Projekt se stal zásadním krokem k modernizaci interní komunikace a k posílení angažovanosti zaměstnanců.

Martin byl také dne 10. 12. 2025 hostem HR ON-LINE kávy Petra Mikšoviče, kde o zkušenostech povídal pro přihlášené zájemce z HR oblasti a interní komunikace.

Jaké byly hlavní důvody, proč jste se rozhodli implementovat zaměstnaneckou aplikaci na platformě Plusco?

V naší firmě chyběl komunikační nástroj, kterým bychom dokázali oslovit všechny zaměstnance. Zhruba 65 % našich zaměstnanců nemá firemní hardware – počítače ani telefony – a zacílit na tyto lidi jakoukoliv firemní komunikaci bylo náročné. Potřeba jednotného nástroje pro všechny byla zjevná. A mobilní aplikace s webovým rozhraním byla vhodná volba. 

Díky Pluscu (YusApp, jak jsme ji interně pojmenovali) se nám podařilo vybavit všechny zaměstnance nástrojem, kde najdou přehledně veškeré informace pohromadě. Je to pro nás skutečně revoluční, protože do této chvíle podobný prostor jednoduše neexistoval.

Jaké informační kanály jste před implementací používali a které z nich používáte nadále?

Tím, že máme pozice zaměstnanců rozdělené na bílé límce a modré límce, jsme pro každou skupinu využívali jiné nástroje. Zaměstnanci bez PC a telefonů (modré límce) byli odkázáni na to, co jim řeknou nadřízení, případně co si přečtou na nástěnkách. Pro bílé límce jsme využívali jen e-mailové interní / organizační oznámení. Zkrátka pravěk. 🙂

V tuto chvíli se přenášíme do skutečně moderních forem komunikace. Plusco je oficiálně naším primárním komunikačním kanálem pro všechny úrovně zaměstnanců.

Sbírali jste v minulosti od zaměstnanců zpětnou vazbu, měřili jste jejich spokojenost nebo angažovanost?

Ano, byť nedostatečně. Jednou za 2 roky proběhl celokorporátní průzkum spokojenosti, na základě kterého byly  sestavovány akční plány na zlepšení situace. Je to ale vždy běh na dlouhou trať. Víme, kde máme slabé stránky, ale je složité v tomto prostředí rychle reagovat.

“Plusco nám umožnilo jít vstříc 21. století a v dobrém smyslu slova uspořádat (r)evoluci v oblasti interní komunikace v Yusen Logistics (Czech). V logistické firmě s deseti pobočkami, kde majoritu zaměstnanců tvoří skladoví operátoři, bylo klíčové implementovat univerzální komunikační nástroj, který nehledí na “barvu límečku” :-). Portál dostupný jak z mobilu, tak i z webového prohlížeče je pro nás perfektním řešením.”

Martin Sluka, Internal Communication and Training Manager Yusen Logistics (Czech) s.r.o.

Jaká byla očekávání ze zavedení aplikace pro interní komunikaci ve vaší společnosti?

Očekávali jsme zlepšení informovanosti zaměstnanců a vůbec komfortu jejich života ve firmě. Další prioritou bylo usnadnění přístupu k informacím například o dovolené, o docházce, nebo benefitech. S tím jsou spojené i dlouhodobé benefity, jako jsou: vyšší motivovanost, nižší fluktuace, nižší absence a celkově zlepšení efektivity práce.

Jak jste byli spokojeni s fungováním realizačního týmu SOVA NET?

Naprosto spokojeni! Ochota, reakční doba i spolehlivost realizačního týmu na straně SOVA NET byla příkladná. Veliké poděkování patří zejména Anně Kadlčkové, která celý projekt na straně SOVA NET koordinovala a byla naší hlavní kontaktní osobu. Vždy ochotná, milá, konstruktivní a rychlá. Dále František Vymazal, který vždy dokázal najít kompromis technického řešení mezi všemi zúčastněnými stranami, Jakub Losert, který neúnavně spolupracoval s IT týmem jak Yusenu, tak i s dodavateli našich HR systémů – a další lidé, kteří do implementace museli být zapojení, ale ne tolik viditelní. 🙂

Jakým způsobem jste zaměstnance seznámili s novou aplikací od Plusco? Jak jste motivovali zaměstnance k používání YusApp?

Máme 10 různých poboček a všechny jsme fyzicky objeli a udělali takovou opening tour. Měli jsme bannery, prezentaci, rozdávali jsme u toho vánoční dárky a drobné občerstvení. Snažili jsme se namotivovat lidi na místě ke stažení aplikace a přihlášení. Díky tomu jsme se již první týden dostali nad 50 % activation rate a přes vánoční svátky dali lidem čas se appkou prolistovat. Nepodcenili jsme také přípravu obsahu v nové zaměstnanecké aplikaci. Už v době spuštění jsme tam měli  “nasypaný” obsah za posledních 6 měsíců, nahrané všechny fotogalerie,  důležité informace o benefitech, připravený hodnotící formulář, atd.

Velký krok ke zvýšení míry aktivace jsme udělali koncem března 2025. Od 1. dubna 2025 jsme totiž přecházeli na nový benefitní systém a potřebovali jsme od všech zaměstnanců zjistit, jestli chtějí plastovou platební kartu, nebo jim bude stačit elektronická. S tím, že kdo nezodpoví dotazník v Plusco, bude mít automaticky elektronickou kartičku. Tento způsob motivace, kdy si sám zaměstnanec vyhodnotil, zda se do aplikace přihlásí a ovlivní tak něco, co se ho osobě týká, zabral a počet uživatelů skokově vzrostl. 

Co vnímáte jako největší dosavadní přínos digitalizace interní komunikace?

No je to úplná revoluce. Možnost cílení komunikace prakticky libovolně, možnost časování komunikace a díky tomu i předpřipravených komunikačních kampaní. Už viditelnost základních čísel, které téma táhne a zaměstnance baví… Jsme najednou jako firma vzájemně propojenější.

Konečně nejsme z pohledu interní komunikace úplně slepí, vidíme drobné interakce mezi lidmi díky možnosti “lajkování” a komentování. Vidíme fenomén, kdy zaměstnanci sami přicházejí za svými vedoucími a ptají se jich na informace, které se dočetli v appce. Pomohlo nám to obrátit pozornost k softovější práci s middle managementem.

Co děláte proto, aby zaměstnanci aplikaci skutečně používali?

V tuto chvíli už jde skutečně o jediný kanál oficiální firemní komunikace. Je to tedy snadné – chcete mít informace? Jinde, než v appce, je nenajdete. Přihlašování na firemní akce, dotazníky i soutěže probíhají čistě přes Plusco – naší YusApp… To napomáhá k tomu, že máme týdenní aktivitu kolem 70 % firmy.

Jaké jsou statistiky používání aplikace a jaké máte od zaměstnanců reakce?

Do aplikace YusApp od Plusco se přihlásilo celkem přibližně 93 % všech zaměstnanců. Aktivně jich aplikaci týdně využívá mezi 60 a 70 %. Z toho mám velkou radost, protože to je důkaz, že se do appky lidi vrací a je pro ně obsah relevantní.

Reakce zaměstnanců jsou téměř úplně  pozitivní. Samozřejmě jsou tu nápady na další integrace systémů, které musí používat, aby bylo co možná nejvíce věcí koncentrovaných čistě do naší aplikace YusApp od Plusca. Možnosti jsou otevřené a postupně se všemi tématy  budeme ve spolupráci s naším Plusco partnerem zabývat.

Splnilo zavedení aplikace vaše původní očekávání?

Ano, splnilo bez výhrad. Pomohla nám mimo jiné i “otevřít oči” a zaměřit se na další oblasti budování pozitivní a zdravé firemní kultury.

Děkujeme za rozhovor a gratulujeme k úspěšné digitalizaci interní komunikace. Přejeme mnoho dalších úspěchů při rozvoji interní komunikace ve vaší společnosti.