Skip to main content
24 července, 2025

Půl roku s aplikací: Jak se ve firmě Rodenstock zrychlila komunikace díky digitalizaci?

24 července, 2025

Aplikaci pro interní komunikaci Rko začali ve výrobní společnosti Rodenstock využívat na podzim 2024. Dnes, více než o půl roku později, ji aktivně využívá téměř 90 % zaměstnanců.
Jak se podařilo aplikaci úspěšně zavést a co všechno firmě i jejím zaměstnancům přinesla? Zeptali jsme se paní Ivany Tolevské, HR personalistky společnosti Rodenstock, která byla přímo u zavedení aplikace.

SPOLEČNOST RODENSTOCK
Předmět činnosti:
výroba
Počet zaměstnanců: 800

Rodenstock je přední společnost v oblasti zdravotnických prostředků a světovým výrobcem brýlových čoček. Společnost byla založena v roce 1877 a sídlí v Mnichově v Německu. Rodenstock ČR se nachází v Klatovech a v Ostravě.

Jaké byly hlavní důvody pro zavedení aplikace pro interní komunikaci? A jaké komunikační kanály jste používali dříve?

Před zavedením aplikace jsme komunikaci ve firmě zajišťovali převážně přes e-maily, nástěnky a Facebook. Tyto nástroje ale nevyhovovaly našim potřebám. Naším hlavním cílem proto bylo zefektivnit interní komunikaci napříč firmou: zvýšit dosah sdělení, zrychlit jejich předávání a zároveň získávat zpětnou vazbu od zaměstnanců, kterou jsme do té doby měli jen velmi omezeně.

Velkou výhodu jsme viděli i v tom, že v aplikaci budeme mít přehledně na jednom místě všechny informace o firemních benefitech. Toho bylo docíleno i za pomoci integrace s Pluxee, díky které se zaměstnanci jednoduše dostanou na svůj aktuální stav konta.

Kdo všechno aplikaci využívá?

Aplikace je určena pro všechny naše zaměstnance, jak pro 500 zaměstnanců ve výrobě, tak pro 300 technicko-hospodářských pracovníků.

Jak probíhala samotná implementace aplikace?

Celý proces zavádění aplikace proběhl hladce. Informace se předávaly pravidelně a jednalo se o velmi pohodovou spolupráci s dodavatelem platformy Plusco společností Sova Net.

“Celý proces zavedení aplikace proběhl během pár týdnů a bez komplikací. Realizační tým Sova Net byl vždy ochotný, vstřícný a nápomocný. Po zaškolení se práce s obsahem ukázala jako velmi snadná a intuitivní.”

Ivana Tolevská, HR Rodenstock

Jak jste zaměstnance s novou aplikací seznámili a jak jste je motivovali k registraci?

Aplikaci, kterou u nás používáme pod názvem Rko, jsme oficiálně představili na celofiremním setkání. Následně jsme ji jednotlivým týmům přiblížili přímo na pracovištích, kde jsme byli zaměstnancům k dispozici pro otázky i pomoc s registrací. Abychom motivovali co nejvíce lidí ke spuštění aplikace, uspořádali jsme v ní soutěž o mobilní telefon a elektrokoloběžku.

Největší motivací ale nakonec byla skutečnost, že jsme ostatní komunikační kanály omezili. Veškeré nové a aktuální informace teď zaměstnanci najdou v aplikaci, která se stala naší oficiální platformou pro interní komunikaci.

Jak na aplikaci vaši zaměstnanci reagují?

Aktuálně používá aplikaci asi 88 % zaměstnanců a máme od nich pouze pozitivní zpětnou vazbu. Zaměstnanci na příspěvky pravidelně reagují a ochotně se zapojují do průzkumů a anket. 

V čem vidíte největší přínos zavedení aplikace? Splnila vaše očekávání?

Velký přínos je určitě v úspoře času HR oddělení a vedoucích pracovníků. Aplikace nám urychluje informování zaměstnanců, hlášení změn a novinek, plánování společných akcí i získávání informací od zaměstnanců.
Naše očekávání bylo splněno a jsme rádi, že je teď naše komunikace rychlá a přesná.

Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se aplikace i nadále osvědčuje a zaměstnanci s ní zůstávají spokojení.