Skip to main content
25 června, 2025

Z intranetu do kapsy aneb jak v Nemocnici Valtice mění interní komunikaci s Pluscem

25 června, 2025

Nemocnice Valtice vsadila na přímou a jednoduchou interní komunikaci. V prostředí, kde většina zaměstnanců nepracuje s počítačem, hledali způsob, jak je efektivně informovat a více zapojit do dění v organizaci. Řešením se stala aplikace Plusco, která od října 2024 slouží jako rychlá a dostupná komunikační platforma. Jaké byly první reakce a jak se daří motivovat zaměstnance? Na to jsme se zeptali Marka Baránka, ekonomického náměstka, který má Plusco v nemocnici na starosti od samého začátku.

NEMOCNICE VALTICE
Počet zaměstnanců: do 250

Nemocnice Valtice se nachází v centru historického města v barokním areálu s vlastní zahradou. Jedná se o soukromé zdravotnické zařízení následné péče se zaměřením na klienty po náhlých mozkových příhodách, s onkologickým onemocněním, po chirurgických či ortopedických operacích.

Jaké byly hlavní důvody, proč jste se rozhodli pro firemní aplikaci Plusco?

Hledali jsme způsob komunikace, který bez větších překážek zasáhne co nejširší okruh uživatelů. Využívali jsme intranet, ale pouze přibližně 20 % zaměstnanců pracuje u počítače.

Jaké bylo očekávání ze zavedení aplikace Plusco do vaší společnosti?

Maximální informační zásah zaměstnanců a jednoduchost – a to jak v užívání pro zaměstnance, tak v administrátorské obsluze při správě aplikace.

Jaké informační kanály jste používali a jak jste vnímal zapojení zaměstnanců do firemního dění?

Před zavedením aplikace Plusco jsme využívali e-maily, nástěnku a osobní komunikaci. Zapojení zaměstnanců bylo podprůměrné, bylo těžké získat zpětnou vazbu od “řadových” zaměstnanců.

„K Plusco mě přivedlo hledání komunikační platformy. Líbila se mi nejen aplikace jako taková, ale také komunikace ze strany SOVA NET v čele s panem Mikšovičem. Celá předstartovní příprava ze strany společnosti proběhla profesionálně a erudovaně.”

Ing. Marek Baránek, ekonomický náměstek Nemocnice Valtice

Jak probíhala přípravná fáze a jak jste s ní byl spokojen?

V první fázi jsem musel přesvědčit své kolegyně a kolegy ve vedení společnosti o výhodnosti Plusca. Vnímal jsem opatrnost ze strany managementu, co nám změna v komunikaci může přinést. Protože pořízení mobilní komunikační platformy pro nemocnici byl můj návrh, tak ve druhé fázi jsem ve spolupráci se SOVA NET musel připravit implementaci. S fungováním realizačního týmu SOVA NET jsem byl maximálně spokojen.

Jakým způsobem jste zaměstnance seznámili s novou aplikací? Jak je motivujete k používání aplikace?

Seznamování proběhlo přes původní kanály, tedy e-mail, nástěnky a osobní komunikaci. Věnovali jsme tomu prostor na poradách týmů. Přijetí bylo spíše v rovině neutrálního očekávání, co bude dál. Ale našly se i nadšené reakce mezi těmi, kteří pochopili potenciál aplikace pro interní komunikaci.

K používání aplikace motivuji při osobní komunikaci – před komunikací se kouknu, zda je zaměstnanec v Pluscu aktivní a potom, když něco chce po mě, tak to vyměním za zprovoznění Plusca. 🙂 Hlavní motivace je v zajímavém obsahu. Dále jsem se zaměřil na nováčky, kterým pošleme uvítací e-mail spolu s informacemi o Pluscu a návodem na zprovoznění aplikace.

Aplikaci jste zprovoznili v říjnu 2024. Kolik zaměstnanců ji zatím používá a jaký obsah je nejvíce zajímá?

Aplikaci alespoň jednou použilo 50 % zaměstnanců, z toho kolem 40 % ji využívá aktivně. Největší oblibě se těší modul Zprávy, kde se mohou dozvědět vše, co se aktuálně děje.

Splnilo zavedení aplikace vaše očekávání? Co vnímáte jako největší přínos?

Většinově ano. Doufám a věřím, že bude postupem času aplikaci používat čím dál větší množství zaměstnanců. Jako největší přínos vnímám přístup k informacím, které zaměstnanci mají jednoduše k dispozici. A s tím souvisí úspora času na druhé straně, při „dostávání“ informace mezi zaměstnance.

Moc děkujeme za váš čas a přejeme, aby vám aplikace i nadále dobře sloužila a zaujala co největší množství zaměstnanců.