Jak na spokojenost zaměstnanců (nejen) díky aplikaci pro interní komunikaci
Leden bývá ve firmách klasicky obdobím, kdy dá vedení hlavy dohromady a zabývá se vymýšlením strategií na daný rok. Zpravidla se jedná o stanovení obchodních či marketingových cílů. Na jeden faktor, který ale velmi ovlivňuje spokojenost klientů a kvalitu odvedené práce, se často zapomíná… Na spokojenost zaměstnanců. Proč je důležité se zaměřit na to, aby se vaši lidé v práci cítili “jako ryba ve vodě” a jak toho dosáhnout (nejen) s pomocí aplikace pro interní komunikaci?
Výhra pro obě strany
Spokojení zaměstnanci jsou klíčem úspěšné firmy. Pokud se vám povede zajistit, aby se u vás vaši podřízení cítili dobře, získáte tím i spoustu výhod pro svou firmu:

- Vyšší produktivita, efektivita práce a kreativita – Spokojení zaměstnanci mají do práce větší chuť a zlepšují celkovou produktivitu firmy. Navíc jsou otevřenější k novým nápadům a podnětům.
- Nižší fluktuace a náborové náklady – Zaměstnanci, kteří se v práci cítí dobře, nemají důvod odcházet. Díky tomu snížíte náklady vynaložené na nábor a ušetříte čas při dlouhém zaškolování nových sil. Stálí zaměstnanci se navíc na pracovišti už lépe znají a tak tvoří zkušený a stabilní tým.
- Lepší firemní kultura – Spokojení zaměstnanci přináší do firmy pozitivní atmosféru, ve které se lépe pracuje a vzniká méně konfliktů.
- Silnější firemní značka – Kdo se o své zaměstnance dobře stará, přispívá své reputaci na trhu práce. Díky tomu bude vaše firma přitahovat talenty a bude se o ní pozitivně mluvit.
- Lepší vztahy se zákazníky – Zákazníci z komunikace se zaměstnancem často vycítí jeho spokojenost. Klienti častěji zůstávají loajální firmě, která působí důvěryhodně a přívětivě.
Jak dosáhnout spokojenosti zaměstnanců?
Začátek roku nabízí ideální příležitost se zamyslet nad spokojeností vašich zaměstnanců. Jakými základními opatřeními můžete přispět k tomu, aby se na své pracovní pozici cítili co nejlépe?
- Otevřená komunikace a naslouchání – Je důležité, aby zaměstnanci věděli, že jste k nim vždy upřímní a naopak, že oni mohou být upřímní k vám. Pouze otevřená komunikace zajistí, že bude váš pracovní vztah příjemný a plný důvěry.
- Možnosti rozvoje a vzdělávání – Možnost získávání nových znalostí bývá u zaměstnanců často vyžadovaným benefitem. Dejte svým lidem najevo, že vám na jejich rozvoji záleží a nabídněte jim vzdělávací program, který odpovídá jejich zájmům a kariérním cílům.
- Příjemné pracovní prostředí – Snažte se, aby bylo pracovní místo co nejlepší. Kvalitní a pohodlné vybavení, dostatek světla a květin rozjasní každou kancelář a přispěje k produktivitě a zdraví zaměstnanců. Skvělé je také zavést relax zónu – místnost, kam si mohou zaměstnanci o pauzách zajít posedět a nabrat novou dávku energie.
Tipy na rok 2025
Rok 2025 vám může přinést nové výzvy na základě aktuálně řešených témat:

- Hybridní práce jako standard – Pryč jsou ty časy, kdy museli všichni zaměstnanci striktně sedět na svém místě v kanceláři. Pokud to daná pracovní pozice umožňuje, dovolte svým zaměstnancům pracovat také z pohodlí domova. Samozřejmostí u tohoto modelu je zajistit kvalitní komunikaci, podpora týmové spolupráce a jasné nastavení očekávání.
- Well-being a duševní zdraví – Na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem je kladen čím dál větší důraz. Vyplatí se proto investovat do podpory zdravého životního stylu nebo do vzdělávání na toto téma.
- Využití technologií pro zlepšení komunikace – Doba papírová je už dávno pryč a drtivou většinu pracovních procesů či komunikaci mohou obstarat digitální pomocníci. Moderní nástroje, jako jsou interní komunikační aplikace, zjednodušují sdílení informací, zpětnou vazbu i spolupráci. Automatizace některých procesů zase šetří čas a snižuje stres.
Jak lze využít aplikaci pro interní komunikaci pro spokojenost zaměstnanců?
Moduly v aplikaci Plusco jsou navrženy tak, aby nabídly zaměstnavatelům i jejich zaměstnancům efektivnější a otevřenější způsob komunikace. Jak lze využít potenciál jednotlivých modulů ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců?
1. Modul Zprávy
Díky modulu Zprávy jsou zaměstnanci vždy informováni o důležitých novinkách ve firmě. Vedení si může pomocí cílení vybrat, jakému oddělení nebo jakým konkrétním zaměstnancům chce v aplikaci zprávu zobrazit. Komunikace je díky tomuto modulu rychlá a efektivní.

2. Moduly Dotazníky a Ankety
Zpětná vazba by měla být vždy oboustranná. Tyto moduly vám nabízí možnost pravidelně sbírat zpětnou vazbu, hodnotit spokojenost zaměstnanců a identifikovat oblasti pro zlepšení.
3. Modul Soutěže
Interní komunikace může být také zábava! Soutěže o zajímavé ceny posílí týmového ducha a podpoří přátelskou atmosféru.
4. Modul Galerie
Sdílejte spolu fotky z týmových aktivit, úspěchů nebo významných událostí, díky kterým se budou všichni cítit jako členové týmu.
5. Osobní zóna zaměstnance
Moduly v Osobní zóně zaměstnance zajišťují, že mají všichni o všem přehled. Na dosah ruky je přehled zbývající dovolené, rozpis směn nebo výplatní pásky. To vše přehledně a na jednom místě.
Spokojenost zaměstnanců jako cesta k úspěchu
Dosáhnout toho, aby byli vaši zaměstnanci spokojení, nemusí být žádná věda. A pokud se vám to podaří, bude z toho těžit i vaše firma a klienti – proto je spokojenost zaměstnanců oblast, do které se vyplatí investovat.
Chcete podpořit spokojenost ve vaší firmě? Nezávazně nás kontaktujte! Objevíte možnosti naší interní komunikační aplikace a uděláte první krok k získání silnějšího a spokojenějšího týmu.