Skip to main content
27 ledna, 2025

Jak na spokojenost zaměstnanců (nejen) díky aplikaci pro interní komunikaci

27 ledna, 2025

Leden bývá ve firmách klasicky obdobím, kdy dá vedení hlavy dohromady a zabývá se vymýšlením strategií na daný rok. Zpravidla se jedná o stanovení obchodních či marketingových cílů. Na jeden faktor, který ale velmi ovlivňuje spokojenost klientů a kvalitu odvedené práce, se často zapomíná… Na spokojenost zaměstnanců. Proč je důležité se zaměřit na to, aby se vaši lidé v práci cítili “jako ryba ve vodě” a jak toho dosáhnout (nejen) s pomocí aplikace pro interní komunikaci?

Výhra pro obě strany

Spokojení zaměstnanci jsou klíčem úspěšné firmy. Pokud se vám povede zajistit, aby se u vás vaši podřízení cítili dobře, získáte tím i spoustu výhod pro svou firmu:

  • Vyšší produktivita, efektivita práce a kreativita – Spokojení zaměstnanci mají do práce větší chuť a zlepšují celkovou produktivitu firmy. Navíc jsou otevřenější k novým nápadům a podnětům.
  • Nižší fluktuace a náborové náklady – Zaměstnanci, kteří se v práci cítí dobře, nemají důvod odcházet. Díky tomu snížíte náklady vynaložené na nábor a ušetříte čas při dlouhém zaškolování nových sil. Stálí zaměstnanci se navíc na pracovišti už lépe znají a tak tvoří zkušený a stabilní tým.
  • Lepší firemní kultura – Spokojení zaměstnanci přináší do firmy pozitivní atmosféru, ve které se lépe pracuje a vzniká méně konfliktů.
  • Silnější firemní značka – Kdo se o své zaměstnance dobře stará, přispívá své reputaci na trhu práce. Díky tomu bude vaše firma přitahovat talenty a bude se o ní pozitivně mluvit.
  • Lepší vztahy se zákazníky – Zákazníci z komunikace se zaměstnancem často vycítí jeho spokojenost. Klienti častěji zůstávají loajální firmě, která působí důvěryhodně a přívětivě.

Jak dosáhnout spokojenosti zaměstnanců?

Začátek roku nabízí ideální příležitost se zamyslet nad spokojeností vašich zaměstnanců. Jakými základními opatřeními můžete přispět k tomu, aby se na své pracovní pozici cítili co nejlépe?

  • Otevřená komunikace a naslouchání – Je důležité, aby zaměstnanci věděli, že jste k nim vždy upřímní a naopak, že oni mohou být upřímní k vám. Pouze otevřená komunikace zajistí, že bude váš pracovní vztah příjemný a plný důvěry.
  • Možnosti rozvoje a vzdělávání – Možnost získávání nových znalostí bývá u zaměstnanců často vyžadovaným benefitem. Dejte svým lidem najevo, že vám na jejich rozvoji záleží a nabídněte jim vzdělávací program, který odpovídá jejich zájmům a kariérním cílům.
  • Příjemné pracovní prostředí – Snažte se, aby bylo pracovní místo co nejlepší. Kvalitní a pohodlné vybavení, dostatek světla a květin rozjasní každou kancelář a přispěje k produktivitě a zdraví zaměstnanců. Skvělé je také zavést relax zónu – místnost, kam si mohou zaměstnanci o pauzách zajít posedět a nabrat novou dávku energie.

Tipy na rok 2025

Rok 2025 vám může přinést nové výzvy na základě aktuálně řešených témat:

  • Hybridní práce jako standard – Pryč jsou ty časy, kdy museli všichni zaměstnanci striktně sedět na svém místě v kanceláři. Pokud to daná pracovní pozice umožňuje, dovolte svým zaměstnancům pracovat také z pohodlí domova. Samozřejmostí u tohoto modelu je zajistit kvalitní komunikaci, podpora týmové spolupráce a jasné nastavení očekávání.
  • Well-being a duševní zdraví – Na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem je kladen čím dál větší důraz. Vyplatí se proto investovat do podpory zdravého životního stylu nebo do vzdělávání na toto téma.
  • Využití technologií pro zlepšení komunikace – Doba papírová je už dávno pryč a drtivou většinu pracovních procesů či komunikaci mohou obstarat digitální pomocníci. Moderní nástroje, jako jsou interní komunikační aplikace, zjednodušují sdílení informací, zpětnou vazbu i spolupráci. Automatizace některých procesů zase šetří čas a snižuje stres.

Jak lze využít aplikaci pro interní komunikaci pro spokojenost zaměstnanců?

Moduly v aplikaci Plusco jsou navrženy tak, aby nabídly zaměstnavatelům i jejich zaměstnancům efektivnější a otevřenější způsob komunikace. Jak lze využít potenciál jednotlivých modulů ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců?

1. Modul Zprávy

Díky modulu Zprávy jsou zaměstnanci vždy informováni o důležitých novinkách ve firmě. Vedení si může pomocí cílení vybrat, jakému oddělení nebo jakým konkrétním zaměstnancům chce v aplikaci zprávu zobrazit. Komunikace je díky tomuto modulu rychlá a efektivní.

2. Moduly Dotazníky a Ankety

Zpětná vazba by měla být vždy oboustranná. Tyto moduly vám nabízí možnost pravidelně sbírat zpětnou vazbu, hodnotit spokojenost zaměstnanců a identifikovat oblasti pro zlepšení.

3. Modul Soutěže

Interní komunikace může být také zábava! Soutěže o zajímavé ceny posílí týmového ducha a podpoří přátelskou atmosféru.

4. Modul Galerie

Sdílejte spolu fotky z týmových aktivit, úspěchů nebo významných událostí, díky kterým se budou všichni cítit jako členové týmu.

5. Osobní zóna zaměstnance

Moduly v Osobní zóně zaměstnance zajišťují, že mají všichni o všem přehled. Na dosah ruky je přehled zbývající dovolené, rozpis směn nebo výplatní pásky. To vše přehledně a na jednom místě.

Spokojenost zaměstnanců jako cesta k úspěchu

Dosáhnout toho, aby byli vaši zaměstnanci spokojení, nemusí být žádná věda. A pokud se vám to podaří, bude z toho těžit i vaše firma a klienti – proto je spokojenost zaměstnanců oblast, do které se vyplatí investovat.

Chcete podpořit spokojenost ve vaší firmě? Nezávazně nás kontaktujte! Objevíte možnosti naší interní komunikační aplikace a uděláte první krok k získání silnějšího a spokojenějšího týmu.