Skip to main content
27 května, 2025

Umíme vybrat takřka každou zatáčku, která se nám do cesty postaví. Vznik a vývoj Plusco platformy očima CEO Víta Šnévajse

27 května, 2025

Vít Šnévajs zastřešuje celý SOVA HOLDING, pod který spadá digitální agentura SOVA NET, vzdělávací společnost SOVA STUDIO a také Plusco – platforma pro interní komunikaci, která pomáhá firmám zefektivnit procesy a propojit zaměstnance.

A právě na Plusco se dnes v rozhovoru zaměříme. Jaké byly největší výzvy při rozjezdu aplikace Plusco? Jak se proměnilo vnímání a potřeba digitální komunikace ve firmách? A co se chystá do budoucna? Prozradíme i mnohem více v následujícím rozhovoru s Vítem, CEO Sova Holding.

Vítku, v Pluscu zastáváš pozici generálního manažera. Jaká je tvá pracovní náplň?

Jednoduše řečeno dělám vše, co je potřeba. 🙂 Je pravdou, že dnes již máme spoustu procesů vyladěných a zaběhnutých, ale i tak jsou aktivity, kterým se nikdo naplno nevěnuje a občas přijdou. K mé každodenní rutině ale patří finanční a HR procesy ve firmě stejně jako účast na konferencích a jednání s partnery. Při startech velkých projektů se pak snažím být takzvaně v terénu a nevadí mi ani běhat po výrobní hale a pomáhat zavádět platformu Plusco u klientů. 

Jaké jsou tvé předchozí pracovní zkušenosti a mají vliv na rozhodování ve tvé současné roli?

Vít Šnévajs

Má předchozí působení mají společný jmenovatel v komunikaci s lidmi. Ať už to byla dávná obchodní etapa v T-mobile, takřka dekáda implementací systémů na čipové karty nebo následně řízení procesů a nakonec celé divize v personalistice, vždy byla na místě nemalá dávka komunikace s lidmi. Na jedné straně tvrdé finanční mantinely, na straně druhé však entuziasmus a touha vyvíjet něco nového, něco co má smysl. Balancuji na tenké hraně možného a ideálního. 

Koordinace všech aktivit a chcete-li tlak na společný výsledek s potřebným nadhledem, ale také zkušenosti z korporátního prostředí stejně jako z výrobních firem, formovaly mou současnou představu o potřebách našich klientů, ale i zaměstnanců. Věřím, že správně. 🙂 

Platforma Plusco vznikla, aby klientům pomáhala řešit jejich firemní komunikaci. Když se ohlédneš zpět, jaké byly největší (nejen) finanční výzvy při rozjezdu projektu?

Ano, to je správný point. Finanční výzvy byly zřejmě ty nejpalčivější. Pustit se do vývoje vlastní aplikace, jakkoli jste přesvědčení, že je to správný krok, s sebou nese nemalou finanční zátěž. Dodnes jsem vděčný klientům, se kterými máme vztah po více než dvě dekády, za to, že jsme i díky nim mohli investovat do nových platforem a hledat nové cesty. Hodně se za tu dobu změnil náš tým a celkově náš přístup. Stále se snažíme být firma s přátelskou atmosférou, ale současně víme, že musíme doručit výsledek v předem nastavených mantinelech (ceně, čase, kvalitě). Volnost a svoboda s sebou nese velkou dávku osobní zodpovědnosti. A mile mě překvapilo, jak to náš tým skvěle zvládá a jak se s těmito výzvami společně pereme. Vždycky to není legrace. 🙂

Co byl podle tebe nejzásadnější milník, který pomohl aplikaci růst a dostat se tam, kde je dnes?

Zásadních milníků bylo z mého pohledu hned několik. Mohl bych zmínit nové jádro aplikace, takzvané zabalíčkování nebo rozdělení na moduly, ale také přechod na SaaS, který umožňuje klientům implementaci řešení, přestože s tím třeba v budgetu nepočítali. 

Vít Šnévajs a Petr Mikšovič

Za Plusco se často účastníš konferencí a společenských akcí. Prozradíš nám své oblíbené?

Nejčastěji jsou to HR konference, respektive akce, kde spolu profíci z oblasti personalistiky sdílí své poznatky a zkušenosti. Interní komunikace, kterou řešíme nejintenzivněji, spadá obvykle do kompetence personalistů i interkářů, takže akce tohoto typu navštěvujeme také. Nicméně byl jsem i na celorepublikové konferenci účetních a velmi mě překvapilo, kolik toho mají tyto dvě sféry společného k řešení. Obvykle na akcích tohoto typu prezentujeme nějaký zajímavý příběh, který popisuje reálnou zkušenost našeho klienta a oblasti, ve kterých jsme přispěli pozitivnímu výsledku. Často se pak zdržíme ve společné diskusi a rozebíráme možné varianty. To mě osobně velmi baví. 

Na své pozici komunikuješ nejen se stávajícími, ale i potenciálními zákazníky. Jak taková schůzka vypadá? Jaké otázky nebo obavy nejčastěji řeší firmy, které teprve zvažují naši aplikaci?

Je to často podobné. Dnešní klienti se dají rozdělit do dvou kategorií. Ti, kteří vědí co potřebují, mají spíše dotazy na proces implementace a řešení konkrétních oblastí. Tato jednání mám rád, jelikož máme bohaté zkušenosti a baví mě hledat pro klienta cesty, které mu pomohou. Druhý typ klientů je obvykle ve fázi “možná” a obvykle ještě neví proč a jak. Ty má zase rád Petr (Petr Mikšovič, obchodní partner a zakladatel firmy), protože jim ochotně vysvětluje, jak jsme aplikaci vyvinuli, proč jsme to vlastně udělali a co všechno jim pomůžeme vyřešit.

Plusco aplikace

Vidíš nějaký rozdíl v tom, jak firmy přistupují k investici do interní komunikace dnes oproti době, kdy Plusco začínalo?

Jednoznačně. V době, kdy Plusco sotva vykouklo z kolébky, jsme doslova evangelizovali trh a snažili jsme se klientům vysvětlit potřebu interní komunikace a její digitalizace a co jim to vlastně přinese. Dnes, kdy za sebou máme několik let této práce, klienti obvykle tento fenomén vnímají a jsou dobře informovaní. Dnes není otázkou jestli a proč se do toho pustit, ale jak a proč to ještě není.

Co je podle tebe klíčové pro budování dobrých vztahů s našimi klienty?

Klíčové je nenechat je “v tom”. Naši klienti obvykle nemají zkušenosti se zaváděním řešení pro interní komunikaci a tedy neví, co je v procesu čeká. Proto pak dobře vnímají, pokud jim ukážeme cestu a jsme na ní s nimi. Můžete si za tím představit například společnou definici potřeb, včasné informace o potřebných krocích na straně klienta, ale také součinnost při ostrém startu aplikace a distribuci mezi jejich zaměstnance. Máme už paletu možností, které volíme podle typu provozu, pokročilosti uživatelů. Firmy dnes nemají nadbytek interních FTE, proto se snažíme při rozjezdu co nejvíce pomoct, aby si platofrmu Plusco skutečně mohl dovolit každý.

Na co se mohou v příštích letech těšit nejen naši stávající klienti?

Říkáme tomu roadmapa. Je to u nás takové zaklínadlo. Máme tam několik set funkcionalit, které si přesouváme zprava doleva nebo je posunujeme po vertikále. Chceme se zaměřit na interakci mezi zaměstnanci, snadnější sdílení informací nebo ještě vyšší míru zabezpečení a v každém případě se zabýváme implementací AI, jelikož jednoduše jdeme s dobou. A jelikož nás nelimitují sektory podnikání, ani územní celky, určitě chceme i expandovat.

Vít Šnévajs

Co bys poradil firmám, které ještě interní komunikaci neřeší digitálně? Jaký první krok by měly udělat?

Položit si otázku, jak komunikují teď. Co všechno se zaměstnanci sdílí nebo by potřebovali a jak to dělají. Vím, že po krátké diskuzi vždycky dospějeme k závěru, že máme co nabídnout a pak už jen pomáháme formovat představu budoucího řešení. Díky tomu, že je Plusco modulární a co víc, umíme ho klientovi přizpůsobit (a tím nemyslím jen logo a vlastní aplikaci, ale konkrétní vlastnosti), umíme vybrat takřka každou zatáčku, která se nám do cesty postaví.

Moc děkujeme za rozhovor a přejeme spoustu úspěchů nejen při projektech, které pomáhají zlepšit interní komunikaci ve firmách.

Zdroj fotografií: Business for Breakfast (Jiří Urban), archiv Plusco